Mitt 2008

Ja, inte helt enkelt kanske att sammanfatta ett helt år bara sådär...men, men

Jag började iaf året med att ansöka om 6 månaders tjänstledighet eftersom jag var så sjuuuukt less på jobbet! Ansökan beviljades så mellan 1:a april och 30:e september var jag befriad från jobbet på Milko! LOVELY! Kan ju lugnt säga att det var något av det bästa som hände under förra året. =)  Jag behövde verligen lite luftombyte.
Så med det i siktet gick det rätt bra att jobba de där månderna fram till april... Ledigheten började med en liten tripp till Malta med Marty och Leif, underbart underbart =) Fick ladda batteriena lite inför kommande utmaningar.

Ja, sen var det ju bara hem och ta på sig blåstället och börja grovarbeta ;-) Härligt att få jobba på riktigt ett tag! Och jag kan ju säga att det gav utdelning i slutänden, minus 8-10 kg sedan april är ju inte så illa!
Så april till september bestod till stor del av jobb, kossor, koskit, kalvar, Viggo (vovven), Lucas (systersonen), mer jobb och lite lugn och ro däremellan också faktiskt, så det kändes ändå som jag fick en lång skön sommar!


Några små äventyr hanns med också:
* Givetvis vårforum i Vemdalen. Galet, galet som alltid. Synd bara att nån idiot var in i stugan och snodde prylar! *morr*
* MC-semester med Marty till södra Sverige, hälsade på bästaste kusin i Nora, och snyltgästade i Småland. Trevligt, trevligt men ingen skön upplevelse för min rumpa att sitta på pallen i många långa mil...ajaj

* Yran förstås med bästa Anna!


Sen var jag lite i valet och kvalet mot slutet av sommaren om jag skulle säga upp mig och fortsätta på gården eller om jag skulle gå tillbaks till Milko, allt detta velande gjorde att jag gick tillbaks. I början var det riktigt drygt, men nu tycker jag faktiskt det är skapligt bra. Och så finns det ju många trevliga, tokiga typer här och där på bygget som gör det lite roligare 


Vidare blev det höstforum i Vemdalen i början av november. Helt galet som vanligt, men hur kul är det egentligen att bo ensam tjej med fem killar i en fyrbäddsstuga. Näe, precis.  ;) Så jag var ut på lite egna äventyr och hade skoj. =)


Sen fick jag tre intensiva veckor då Marty var i Lund....jag trodde jag skulle ha det lugnt och skönt, men icke, hade fullt upp hela tiden. Jobba lite hemma en helg, var till Åre på Wallmans med jobbet och ut på After Work på bowlinghallen helgen efter. Riktigt skoj det! =) Me like!  Och däremellan träna, träna, träna förståss!


Ut på juldan med ett härligt gäng, god mat och trevligt sällskap.

Till grannen på nyår, och dan innan för den delen...fy fan...jag som skulle jobba nyårsafton...aldrig mer att jag jobbar bakis säger jag bara. :p


Slutet på året blev ganska händelserikt kan man lugnt säga....kul när det händer saker, men man ska själv hinna med i svängarna också. ;)


Slut på 2008, överlag ett bra år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0