Fullt upp

Idag har det varit ganska fullt i kalendern. Träning i morse, jobbajobba. Sen ner på stan och snabbt träffa Anna-Li och söta lilla Linnea (som bara sov). Vidare iväg till Lit för att gratulera syster som fyller år idag...Grattis allra käraste syster! =) Givetvis var mannen i mitt liv där...ja lille Lucas alltså. ;) Sötaste ungen ever! Nog för att han har mig hårt lindad runt sitt finger och jag lyder allt han säger (nästan) men det är väl det som mostrar är till för...eller? ;)

Försökte göra en planering av jobbet inför m o p's stundande semester också, men det är inte så lätt när brorsan aldrig har tid. Dessutom så ändrar han förutsättningarna vartefter. Det jag hade hört var att om jag och Åsa tog första helgen så kunde han jobba andra helgen. Men nu helt plötsligt så skulle de planera in nya saker den helgen så då kunde han ju inte jobba då. Visst kan jag väl hålla med om att det blev lite snabbt på med resan och sådär, men nu är det så det är och då får man anpassa sig efter den situationen. Och visst har man ett privatliv som man planerar in saker och man vill göra annat än att jobba kvällar och helger, men det gäller ju oss alla och inte bara honom!
Och han säger alltid: " Det ordnar sig, det fixar vi" när det är nåt extra och päronen ska åka bort tex. Men grejen är att han väääldigt ofta försöker slingra sig ur och åka iväg på nåt annat så att vi andra (jag och syster) får ta hand om det.....dålig stil tycker jag.
Jag förstår inte riktigt vart hans samvete har tagit vägen? Jag har ständigt lite dåligt samvete för att jag inte hjälper till nog mycket, men jag gör så gott jag kan! Och jag har ett jobb där det krävs lite planering om man ska hoppa in hemma sådär, det går inte bara att åka ifrån hur som helst. Gnäll gnäll!

Ja, jag ringde iaf upp och talade om vad jag tyckte nu ikväll, så på söndag ska vi planera (i väldigt god tid innan avresan, m o p åker på måndag em...märk väl min ironi nu).

Tur det är gruppboendemiddag och dans imorgon så jag får lite bra energi från tjejerna! Löööv it!   =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0