Dags att raka benen...

...eller vaxa. Whatever. Såg det när jag satt i solen på balkongen att mina ben ser ut som spindelben med en massa hår. Haha. Nu är ju inte jag den som brukar raka benen sådär jätteofta, men nu såg jag att det kan behövas, speciellt som vår och sommar börjar närma sig. Och det kan ju betyda bara ben. =)

Det är så sjukt mycket som snurrar nu så jag vet snart inte vart jag ska sätta fötterna längre. Förra helgen hade jag lite rekreation i Lit hos syster. Drack rom & cola med Lucas...lite tidigt för honom, men han drack mest cola... ;) Det var riktigt trevligt. På Söndagen var vi på en liten utflykt och grillade korv på älvstranden. Mysigt!!
Söndag kväll blev det en liten visit hos Felicia som fyllde år. Jag tänkte först att jag inte skulle dit, men så ändrade jag mig och åkte iaf. Och det var tevligt och god paj, så det var bra beslut. =)

Sen har dagarna bestått mycket av tapetletande till förbannelse. Men jag har till köket (grön) och jag tror jag bestämt mig för sovrummet (vinröd) så nu är det bara vardagsrummet kvar, och färg till hallen. Ja åsså golv också. Och så tror jag vi bestämt att Marty ska behålla soffan (och sängen) så vi var och kikade på Mio efter jobbet och jag hittade en likvärdig den vi har som inte var alltför dyr som jag tror jag ska slå till på. Nackdelen var väl leveranstiden då, men innan midsommar bör den komma. :p Kollade på säng också och det lutar åt en 160 cm, man vet ju aldrig om man får nåt sovsällskap framöver... ;)

Måndag var det träning igen, kanonkul pass var det, men inget smul. Jag hoppas på bättre lycka på måndag ;) Tisdag kväll var det middag på Mikado, avtackning av tanterna. Mycket gott och trevligt, men lokalen var aningen kal så jag hoppas det kommer lite utsmyckning vartefter.

Igår var det dagen D med bankbesök, avsyning av lägenhet och slutbetalning. Så en stund igår var jag tokrik! ;) Men nu har jag ju en egen lägenhet istället, och rik blev jag ändå för jag fick min del av insatsen av Marty igår, så  nu ska det shoppas! =)

Suck, det är så mycket som skulle göras, men jag har varken färg, tapeter eller hantverkare, så bitvis känns det som om det bara blir skit och ingenting av min renovering. Så jag var ltie låg en stund på eftermiddagen....men det gick över med lite smul, lite sol och en glass på raggarn med kexet...=D

Kvällen spenderades med två underbara tjejer på stan. Vitlökssås med kebab till sen middag, inte så dumt. Och en kik på brasan och fyrverkerier i Badhusparken blans fulla fjortisar och 40isar. :p

Nu blir det tv-soffan...tror inte jag kommer kunna sova i sovrummet, kommer nog kännas som att ligga på en motorväg. Imorgon blir det kanske nån vända med lite prylar. Skulle varit på Clas Ohlson och kollat på lite saker, men jag vet inte om de har öppet imorgon. Och så skulle jag haft ett par nya solbrillor för mina är tydligen trasiga....

Natti


Det är inte meningen att jag ska förstå mig på dig va?

Kommentarer
Postat av: m

riktigt trevligt o mysiga dagar både i går o idag ;) kram

2009-05-01 @ 20:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0